Fototur i går eftermiddag!

Det var en solig dag och jätteskönt ute. Är dock inte så förtjust i stadsfotografering på dagen... Känns så, trist? Jag har sett allt tusentals gånger innan. Känns så knepigt att fota då. Men de är detaljerna som gör det stora hela. Visst? Så ett par lyckade bilder kan jag bidra med ;)

image6
Tycker bara att bilden känns så skön och vårig på något sätt! Cykeln, folket, blomman och mannen som sitter och tittar på dem. Får bara en skön känsla!

image7
Egentligen inget speciellt med den här bilden alls. Stadsbild, tråkigt, har sett stället miljoner gånger. Men ändå är det något jag gillar ! Är det våren kanske?

image8
Färgerna gör att den känns dyster, men smatidigt så är det blå himmel och det sitter massor av folk och njuter av våren. Lite paradoxalt, är det det som känns kanske? Gillar effekten av färgerna och exponerinen.. Känns lite hdr över den av nån anledning!

image9
Vattnet, båten, gräset, flaggorna, människorna. Sommar sommar sommar!

image10
Detta är nog min favorit från hela turen. Säger sig själv liksom, man blir bara så uppfylld och glad av våren, sommaren som är på ingång, ljuset, värmen. Alllt!


Nu ska jag till skolan ;)

Kommentarer
Postat av: Peter

Snyggt.

2008-04-24 @ 18:28:39
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0